Pilatesul – ideal pentru toate vârstele

De la o anumită vârstă sau, practicarea unui sport devine o activitate destul de dificilă. Același lucru se poate întâmpla și dacă ești accidentat și nu poți face mișcări de o intensitate foarte mare sau dacă ești însărcinată și disconfortul sau durerile te cam țin departe de sala de fitness. Pilatesul este acel tip de mișcare fizică despre care putem spune că poate fi practicat fără nicio problemă de persoane de toate vârstele și în orice situație. Pilatesul abordează mișcări de o intensitate ușoară, recomandate și celor care nu au o rezistență a organismului foarte mare, cum ar fi persoanele vârstnice sau femeile însărcinate. Mai multe decât atât, există persoane care optează pentru aceste cursuri de Pilates pentru a-și ameliora anumite dureri sau pentru a-și îmbunătăți capacitatea de concentrare.

Pilatesul este o experiență plăcută care ajută la crearea unei armonii între minte, corp și spirit. De câte ori nu ai fost în situația în care ai refuzat să faci un anumit exercițiu fizic doar pentru că în mintea ta credeai că nu ești capabil? Cursurile de Pilates se concentrează pe organism ca întreg, lucrează toate grupele de mușchi, chiar și pe cele de care nici nu știai că există și te ajută să te tonifiezi și în același timp să te energizezi.

Cine poate face Pilates?

Oricine. Nu ai nevoie de o anumită pregătire pentru a participa la cursurile de Pilates, ci doar de multă dorință de a te descoperi și de a-ți regăsi echilibrul dintre minte și corp.

Poți opta pentru cursurile de Pilates dacă ai trecut printr-o accidentare mai dificilă și vrei să te recuperezi cât mai repede. În acest caz, accentul este pus pe mișcările controlate și pe tehnicile de respirație, care pot ameliora durerile și te ajută să scapi de acea rigiditate musculară și articulată provenită în urma sedentarismului. Orice mișcare de Pilates poate fi personalizată în funcție de propriile nevoi.

Poți opta pentru cursurile de Pilates dacă ești gravidă și vrei să îți îmbunătățești postura, să scapi de durerile de spate, și să înveți cum să respiri cât mai corect. În timpul sarcinicii, exercițiile de Pilates te ajută să îți tonifici mușchii abdominali și zona pelviană și să te pregătești pentru momentul nașterii. Cursurile de Pilates pot fi reluate și după naștere pentru a întări mușchii slăbiți pe parcursul celor 9 luni și pentru a reveni mai repede la forma dinaintea sarcinii.

Chiar și sportivii apelează la cursurile de Pilates pentru că în urma unor exerciții personalizate își pot îmbunătăți tehnicile, concentrarea și implicit performanțele.

Nu în ultimul rând, cursurile Pilates sunt recomandate pentru persoanele în vârstă care vor să fie active, dar în același timp nu au găsit un sport care să nu îi solicite chiar atât de tare. Pilatesul pentru vârstnici ajută la ameliorarea durerilor resimțile și la recăpătarea flexibilității. Majoritatea vârstnicilor care participă la cursurile de Pilates susțin că nu s-au simțit niciodată mai încrezători în forțele proprii și nu au mai experimentat de mult un nivel de energie atât de mare.

După cum poți observa, Pilatesul chiar poate fi practicat de oricine. Exercițiile vor fi personalizate în funcție de abilitățile și de nevoile fiecăruia. Unii își doresc o forță fizică mai mare, alții își doresc o legătură mai puternică între trup și spirit. Le poți avea pe toate în cadrul cursurilor de Pilates!


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*