Pilates pentru recuperare și întreținere

Pilatesul este o modalitate excelentă de recuperare după un accident sau de întreținere pe perioada practicării unui anumit sport sau chiar în perioada sarcinii. Pilatesul a ajuns să fie o activitate relaxantă practicată de un număr din ce în ce mai mare de oameni din mai multe motive: te ajută să îți lucrezi toate grupele de mușchi, chiar și cele mai mici, de care nici nu știi că există, te învață să respiri corect și să îți controlezi cât mai bine mișcările și să te bucuri de un echilibru perfect între corp, minte și spirit care îți va aduce multiple beneficii în viața de zi cu zi.

Pilates pentru recuperare

Pilatesul te poate ajuta să te recuperezi mai repede după orice accident, el neavând nicio contraindicație. Exercițiile propuse în cadrul cursurilor de Pilates nu sunt chiar atât de solicitante și pot fi realizate de oricine. Până la urmă, Pilatesul nu este despre cantitate, ci despre calitate. Majoritatea exercițiilor sunt de o intensitate ușoară, sunt personalizate pentru propriile nevoi și te ajută să îți întărești mușchii, ligamentele sau articulațiilor și scapi de statul la pat mai repede decât credeai.

Indiferent dacă ai avut un accident pe pârtie și ți-ai rupt un picior sau ai forțat prea tare la sală și ai făcut întindere musculară, Pilatesul reprezintă modalitatea perfectă de a te recupera și de a-ți crește rezistența corpului pe termen lung.

Pilates pentru întreținere

Oricine ar trebui să se înscrie la 2-3 cursuri de Pilates pe săptămână sau măcar să facă acasă zilnic 15 minute de Pilates. Te va ajuta să îți întărești mușchii abdominali, să îți crești mobilitatea coloanei vertebrale (care duce și la eliminarea durerilor de spate), să îți crești mobilitatea scapulară (zona umerilor) sau să îți tonifici zona pelvină. Toate aceste exerciții de Pilates te vor ajuta să realizezi mișcările cotidiene mult mai repede și fără dureri. De la condusul mașinii, până la căratul cumpărăturilor de la mașină în casă sau la urcarea scărilor de la bloc, toate activitățile zilnice ne solicită într-o anumită măsură întreg organismul. Cursurile de Pilates au scopul de a-ți întări organismul și de a-ți lucra fiecare grupă de mușchi astfel încât pe termen lung tu să nu te confrunți cu dureri sau alte probleme de sănătate. Cu alte cuvinte, Pilatesul poate fi văzut ca o modalitate de întreținere a sănătății și a bunei dispoziții.

După cum spuneam mai devreme, Pilatesul poate fi și o modalitate bună de întreținere și pe perioada sarcinii. Postura incorectă, mușchii slăbiți și greutatea bebelușului pot aduce gravidei un anumit grad de disconfort sau dureri de spate. Medicii recomandă exercițiile de Pilates în sarcină pentru că nu solicită atât de tare corpul, dar în același timp ajută la tonifierea mușchilor abdominali și ai celor pelvini, la îmbunătățirea posturii și la dobândirea unor tehnici de respirație care vor avea un rol important și în momentul nașterii. În plus, exercițiile de Pilates realizate în perioada de după sarcină pot fi o formă bună de recuperare și întreținere.

Indiferent dacă optezi pentru cursurile de Pilates pentru a te recupera după un accident sau pentru a te întreține, poți fi sigur că va fi cea mai bună decizie a ta! Nimic nu se compară cu un corp aflat în perfectă armonie cu mintea și spritul său, iar acest lucru ajută la menținerea sănătății și a energiei pe termen lung.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*