7 metode de a-ți îngriji inima

Suntem conștienți de importanța pe care o joacă inima noastră. Uneori însă, teoria e greu de pus în practică. Descoperă 7 metode de a-ți îngriji inima, eficiente și la îndemână.

Bolile cardiovasculare se numără printre principalele cauze de deces la nivel mondial.

În România, la fiecare 30 de minute, o persoană suferă de infarct miocardic. Iar unul din zece pacienți, diagnosticat cu o boală de inimă, moare. Asemenea situații ar putea fi evitate, dacă am lua măsurile necesare și am fi mai precauți.

De la o dietă sănătoasă până la schimbarea stilului de viață, toate modificările pot fi incluse în cele 7 metode de a-ți îngriji inima, despre care vom discuta în acest articol.

Care sunt cele mai frecvente boli de inimă? 

În Top 3 cele mai frecvente boli de inimă întâlnite la pacienți se numără:

  • Angina pectorală (îngustarea arterelor inimii);
  • Insuficiența cardiacă (incapacitatea inimii de a pompa sângele);
  • Infarctul miocardic (necrozarea unei părți a inimii, care provoacă întreruperea circulației sângelui).

Care sunt cele 7 metode de a-ți îngriji inima?

Cu siguranță există mai mult de 7 metode de a-ți îngriji inima. În cele ce urmează însă, ne vom axa, însă, pe cele mai simple și mai accesibile dintre ele.

Așadar, iată care sunt cele 7 metode de a-ți îngriji inima:

  1. Micșorează cantitatea de sare consumată

O dietă bogată în sare crește riscul de apariție a hipertensiunii arteriale, dar și a accidentelor vascular cerebrale.  Cantitatea zilnică de sare, recomandată de nutriționiști (adulților) nu trebuie să depășească 6 grame.

  1. Alege să consumi mai puțin zahăr

Consumul excesiv de zahăr favorizează creșterea în greutate. Iar kilogramele în plus, la rândul lor, pot duce la creșterea presiunii sangvine și la apariția bolilor de inimă.

  1. Atenție la grăsimile saturate

Experții medicali consideră că grăsimile saturate – care se găsesc în margarină, carne grasă, grăsimi lactate și alimente procesate/de patiserie – pot crește nivelul de colesterol rău. Un nivel ridicat de colesterol sporește riscul de apariție a problemelor cardiace.

  1. Mănâncă zilnic 5 fructe și legume

Asigură-te că organismul tău primește suficient potasiu, care se găsește din plin în fructe și legume precum: banane, avocado, cartofi sau roșii. Potasiul ajută la scăderea tensiunii arteriale.

Totodată, vitaminele, fibrele și mineralele prezente în produsele de origine vegetală, contribuie activ la scăderea nivelului de colesterol rău (LDL) și la menținerea sănătății inimii.

  1. Optează pentru o dietă bazată pe pește

Peștii grași sunt principala sursa de acizi esențiali Omega 3. Astfel, ei îmbunătățesc nivelul colesterolului și reduc riscul de apariție a infarctului miocardic. Pești bogați în Omega 3 sunt:  sardinele, macroul, somonul și tonul proaspăt.  Veganii pot obține grăsimi Omega 3 din: spanac, germeni de grâu, nuci, semințe de in și ulei din semințe de in, ulei de soia și canola sau din semințele de dovleac.

  1. Fii activ

Încearcă să fii activ cel puțin 150 de minute pe săptămână, prin intermediul unor plimbări a câte 20-30 de minute/zi, sau cu ajutorul unor exerciții simple, prietenoase cu inima ta.

  1. Mergi la medic

Preocupați cu alte lucruri, uităm adesea de noi și de sănătatea noastră. Fă-ți timp să mergi la medicul cardiolog măcar o dată la trei luni, pentru un test de rutină. La Clinica Medoterapy Life te poți bucura de servicii de cea mai înaltă calitate, la standarde europene. Te poți programa chiar astăzi, online, la o consultație: https://medoterapy.ro/cardiologie/consultatie-cardiologie/. Iar pentru a fi sigur că inima ta e sănătoasă, îți poți face o cardiogramă. Mai multe detalii găsești aici: https://medoterapy.ro/cardiologie/ekg-electrocardiograma/.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*